Rektorn har ordet juni -
Liljeholmen

Kunskapsgymnasiet Liljeholmens rektor Ingela Gillner om händelser på skolan

Hej!

Nu har vi hunnit avsluta ytterligare ett läsår. Skolavslutningen och studenten blev en underbar tillställning. Vi är väldigt stolta över våra elever, många av dem arbetade hårt för att nå sina mål. Att få fira med eleverna att de vuxit i både kunskap och förmågor är en sådan glädje vi varje år blir påminda om så här års.

Vi har även hunnit med en hel del roliga trivselaktiviteter, bland annat en fantastiskt spännande fotbollsmatch mot vår systerskola, Kunskapsgymnasiet Globen, där elever och lärare samlades och spelade eller hejade på i en trevlig gemenskap med skratt och glädje.

Nu har vi sommaren på oss att vila och ladda om batterierna inför nästa läsår. Sommarlovet är också ett bra tillfälle för alla att utvecklas och bli förberedda inför nästa läsår, både för elever och medarbetare. Vi kommer fortsätta att jobba vidare med att skapa den skola vi kan vara stolta över med trygghet för varje elev. Vår pedagogiska modell består av flera olika byggstenar och tillsammans formar de en helhet för att kunna hjälpa varje elev på bästa sätt. Om vi lever våra värderingar kommer vi att lyckas väl, och det gör vi bäst tillsammans.

Vi når längre tillsammans- Vi samarbetar och är öppna för olika perspektiv. Genom att själva bidra och försöka förstå hur andra tänker, lär vi oss av varandra. Detta gör att vi blir tryggare, som grupp och som individer. Vi uppmuntrar varandra och ger konstruktiv återkoppling, vilket är en grund för att nå längre fram tillsammans.

Vi har höga förväntningar- Alla kan och vill lyckas. Därför har vi höga förväntningar, på oss själva och på varandra vilket ger resultat. Med en positiv anda och tydliga, utmanande och rimliga mål kan vi nå längre än var och en trodde var möjligt.

Vi drivs av utveckling - Genom nyfikenhet och en vilja att ta till oss kunskap, se mönster och samband utvecklas vi ständigt. Vi tänjer våra gränser och söker nya vägar. Vi påverkar vår situation och formar vår framtid. Denna drivkraft får oss att hela tiden utvecklas.

Vi ser kraften i varje individ- Alla människor är olika. Vi möter var och en med respekt och finner styrkan i varje individs förutsättningar och personlighet. Genom personliga utmaningar utvecklar var och en sina kunskaper och förmågor.

Vi önskar er alla ett härligt sommarlov. Vi ser fram emot att se alla tillbaka på plats i augusti.

Fredag den 16 augusti välkomnar vi alla nya årskurs 1 elever till vår fina skola, prövningar för elever i årskurs 2 och 3 på eftermiddagen. Måndag den 19 augusti skolstart för årskurs 2 och 3

Tveka inte att höra av er till mig eller mina härliga medarbetare om det är något ni undrar över. Stort tack till er alla för det här läsåret med alla fantastiska elever.

Ingela Gillner
Rektor

Vill du läsa fler rektorsbrev? Du hittar alla läsårets rektorsbrev under aktuellt där du kan filtrera på rektorn har ordet.