Rektorn har ordet maj -
Liljeholmen

Kunskapsgymnasiet Liljeholmens rektor Ingela Gillner om händelser på skolan

Hej

Då var vi inne i slutet av sköna maj och det är inte alls långt kvar av läsåret. Elevernas studiecoacher hjälper eleverna in i det sista att prioritera och strukturera för att nå målen med läsåret innan betygen ska sättas i juni. Hjälp gärna till att peppa och motivera era ungdomar hemifrån så vi tillsammans kan hjälpa dem att orka hela vägen, hålla motivationen uppe och kämpa in i det sista.

Den 10 juni kommer vi ha en trivseldag. Eleverna kommer att få mer detaljerad information om dagen från sina studiecoacher.

Den 11 juni kommer årskurs 1 och årskurs 2 bjudas in till skolavslutning och fira att läsåret är avklarat och att sommarlovet kan börja.

Den 12 juni är det dags för studenten för alla fantastiska elever i årskurs 3. Studenten ska vara en minnesfull dag, de är värda att fira den efter mycket hårt arbete. Det är viktigt att studentfirandet sker på ett ordnat och kontrollerat sätt så att dagen blir fylld av positiva minnen som de kan bära med sig genom livet. Vi startar med att öppna skolans dörrar för studenterna tidigast klockan 09.30. Det kommer vara en studentlunch som startar klockan cirka 10.00 och avslutas med ett utspring klassvis. Utspringsordningen kommer att meddelas senare efter en genomförd poängjakt som hålls av elevrådet. Nedan ser ni vilka tider det kommer att vara utrspring.

Kl. 13:00
Kl. 13:15
Kl. 13:30
Kl. 13:45

Det kommer vara markerat vart anhöriga ska stå när studenterna springer ut. Då det är trångt vid utspringet välkomnas endast närmast anhöriga till utspringsplatsen, Årstaängsvägen 31, max 4 personer per student. Så snart ni tagit emot er student ber vi er flytta er från utspringsplatsen så att nästa grupp anhöriga får plats.

Det råder strängt förbud mot konfetti och konfettikanoner under evenemanget och självklart är det inte tillåtet att skräpa ner på området. Notera att studentutsläppet är en nykter och alkoholfri tillställning, alkoholförtäring är inte tillåten, vare sig bland studenter eller publik.

Lokalpolisen är inkopplad för att ta del av den här högtidsdagen så att allt går till på ett tryggt och trivsamt sätt. Tillsammans skapar vi en minnesvärd dag för våra fantastiska studenter.

Läsårsdata vårterminen 2024
6 Juni Sveriges nationaldag
7 Juni Studiedag
10 Juni Trivseldag
11Juni Skolavslutning
12 Juni STUDENT

Tveka inte att höra av er till mig eller mina härliga medarbetare om det är något ni undrar över. Jag ser fram emot ett riktigt fint avslut på det här läsåret med alla fantastiska elever.

Tillsammans når vi längre
Ingela Gillner
Rektor

Vill du läsa fler rektorsbrev? Du hittar alla läsårets rektorsbrev under aktuellt där du kan filtrera på rektorn har ordet.