Rektorn har ordet juni -
Globen

Kunskapsgymnasiet Globens tillförordnade rektor Christina Becerra om händelser på skolan.

Juni 2024

Hej alla elever och vårdnadshavare!

Här kommer läsårets sista rektorsbrev. Jag vill passa på att tacka er för detta läsår! Det är en stor ära att få ansvara för era barns gymnasieutbildning, så tack för det förtroendet och ett gott samarbete.

Studenten
Nu är dagen snart här för våra årskurs treor, studentdagen! Detta firar vi onsdagen den 5:e juni på följande sätt:

09.30 Eleverna börjar anlända till skolan och går till respektive klassrum
10.00 Samling i klassrum med studiecoach
11.00 Studentlunch
12.45 Vi förbereder oss för utspring
13.00 Första utspring

Vi har traditionsenligt haft en poängjakt som avgör utspringsordningen och den resulterade i följande ordning:

Vo21 (Vård- och omsorgsprogrammet)
Na21 (Naturprogrammet)
Sa21b (Samhällsvetenskapliga programmet med beteende inriktning)
Ek21b (Ekonomiprogrammet med juridikinriktning)
Ek21a (Ekonomiprogrammet med ekonomiinriktning)
Sa21a (Samhällsvetenskapliga programmet med samhällsinriktning)

Det är dock viktigt att poängtera att utspringet startar klockan 13.00, så det är den tiden man ska förhålla sig till, det är inte mer än max 5 minuter mellan klassernas utspring. Det brukar vara mycket folk, så kom gärna vid 12.30 oavsett vilken tid ditt barns klass springer ut och vänligen respektera de avspärrningar vi satt ut.

Vi hoppas på ett glatt och härligt firande, vilket innefattar att vi tänker på alla gäster, vår omgivning och håller oss till skolans bestämmelser kring studenten. Tack för att ni hjälper oss med att få det bästa firandet för våra studenter, det är de värda!

Aktivitetsdag årskurs 1 och 2

Dagen före skolavslutningen, måndagen den 10:e juni, har vi aktivitetsdag för årskurs 1 och 2.

Årskurs 1
Samling i Blåsutparken klockan 10.00. Om man inte vet vart Blåsutparken ligger så kan man komma till skolan innan och gå tillsammans med lärarna, vi börjar gå från skolan klockan 09.30. Där kommer eleverna att få göra en fyrkamp som består av olika samarbetsövningar. Efter fyrkampen är det lunch på skolan för att sedan gå till Enskede IP där några föranmälda elever ska spela fotbollsmatch mot elever på vår systerskola Kunskapsgymnasiet Liljeholmen.

Årskurs 2
Årskurs 2 samlas vid skolans entré klockan 10.15 för att göra i ordning plakat, lakan och ramsor som vi ska använda när vi hejar på våra spelare under fotbollsmatchen mot Liljeholmen. Årskurs 2 äter också på skolan och vi beger oss tillsammans från skolan mot Enskede IP och hejar fram en seger för Kunskapsgymnasiet Globen!

Skolavslutning årskurs 1 och 2

Skolavslutningen tisdagen den 11:e juni för årskurs 1 och 2 inleds med en gemensam avslutning i matsalen klockan 10.00. Sedan kommer eleverna att ha picknick i olika parker med sina studiecoacher. Dagen är slut cirka 12.00 och lunch serveras inte på skolan denna dag då alla har en picknick att gå på. Mer information och inbjudan får eleverna av sina studiecoacher.

Betyg
I slutet av juli kommer betygen synas i EDS, passa då på att titta tillsammans med era barn. Årskurs 3, våra studenter, får hem betygen på posten.

Terminsstart HT-24
Nästa termin startar blivande årskurs 2 och 3 tisdagen den 20:e augusti. Mer information får eleverna i början av augusti.

Jag hoppas att ni får en fin sommar med vila, bad och glass, tveka inte att höra av er vid frågor eller funderingar!

Med vänliga hälsningar
Christina Becerra
Tf rektor på Kunskapsgymnasiet Globen

Kom ihåg att följa oss på Instagram: Kunskapsgymnasiet_globen

Vill du läsa fler rektorsbrev? Du hittar alla läsårets rektorsbrev under aktuellt där du kan filtrera på rektorn har ordet.