Amanda.

Att det är så bra studiero tror Samson beror på att relationen mellan elever och lärare är så fin.

Lärarna bryr sig verkligen och vill att man ska uppnå sina mål

Samson går naturvetenskapliga programmet på Kunskapsgymnasiet och har höga ambitioner för framtiden.

– Jag drömmer bland annat om att gå på college i USA, säger han.

Det bästa med Kunskapsgymnasiet tycker Samson är lärarna och stämningen på skolan.

– Jag trivdes direkt när jag började här, fick många vänner och kom bra överens med lärarna. De bryr sig verkligen och vill att man ska uppnå sina mål, säger han.

Bra studiero och en studiefokuserad miljö är viktigt för att Samson ska trivas i skolan.
– Här på Kunskapsgymnasiet tycker är miljön trevlig, med god studiero och studiefokuserade klasskamrater, säger han.

Att det är så bra studiero tror Samson beror på att relationen mellan elever och lärare på skolan är så fin.

– Det är väldigt enkelt att fråga om stöd vare sig det händer någonting i klassen eller om du behöver hjälp med en uppgift. Att ha en studiecoach är verkligen hjälpsamt!

Samson är intresserad av både naturvetenskapliga ämnen och samhällsfrågor. I framtiden siktar han på att plugga på college i USA, till exempel Yale eller Princeton.

– Jag har väldigt höga ambitioner och drömmar och kommer att jobba hårt för att komma dit jag vill, säger han.