Ha ett skönt sommarlov!

Vi på Kunskapsgymnasiet önskar er alla en riktigt avkopplande ledighet.

Vi hoppas ni får ett avkopplande och skönt lov. Var rädda om er och varandra så ses vi i augusti igen!

/önskar alla vi på Kunskapsgymnasiet.

Varför behöver en skola vara mer än kunskap?

Kunskapsgymnasiet gör dig redo för livet – inte bara för nästa prov. Du utvecklas inom dina ämnen och lär dig plugga smart inför vidare studier. Kunskap är grunden, men vår skola är också en plats för allt annat som är viktigt under gymnasietiden. Relationer, funderingar på framtiden och personlig utveckling till exempel.

• Fokus på kunskap

Hos oss får du gedigna ämneskunskaper, men också hjälp att hitta smarta studiestrategier. Du och din lärare har täta avstämningar och du coachas i hur du ska komma vidare i dina studier och nå dina mål.

• Din utveckling

Vi har höga ambitioner precis som våra elever. Därför ingår en ledarskapsutbildning i alla våra program. Du lär dig leda både dig själv och andra och har möjlighet att utvecklas som person.

• En stark gemenskap

Hos oss kan du vara dig själv, samtidigt som vi har en stark gemenskap. Genom vårt sätt att arbeta med olika grupper bygger du nära relationer, med både elever och lärare.