Cajsa Blekemo

Cajsa Blekemo på Kunskapsgymnasiet Globen.

Skolprats nya lärarprat med gymnasieläraren Cajsa Blekemo: Därför frågar så många om mitt yrkesval

Som traditionen bjuder - det är äntligen dags för ett nytt lärarprat.

Gymnasieläraren Cajsa Blekemo berättar om varför så många frågar om hennes yrkesval och om tre alldeles speciella människor, som påverkat hennes liv och hennes karriär.

Det har blivit dags för Skolprats tredje Lärarprat. De avsnitt där en lärare bjuds in för att på ett personligt sätt dela med sig av sina reflektioner kring skolan.

Den här gången gästas podden av Cajsa Blekemo från Kunskapsgymnasiet Globen. Hon är lärare i samhällskunskap, svenska och svenska som andra språk, och har det senaste året arbetat som biträdande rektor.

I det här avsnittet får vi följa med genom hennes egen skoltid och lyssna på när hon berättar om några av sina största förebilder. Samtidigt funderar hon kring varför hon själv blev lärare. En fråga hon i många sammanhang behöver svara på. Hur kommer det sig egentligen att det är så? För Cajsa Blekemo kan inte tänka sig att detsamma gäller för en kommunikatör, en PT eller en AI development manager.

Trevlig lyssning!

Här hittar du Skolprat

Skolprat finns på Spotify och Podcaster!

Mer från podden Skolprat:

Till Skolprat
Lyssna på Spotify
Lyssna på Podcast

Tveka inte att höra av dig till oss med dina funderingar och synpunkter: skolprat@kunskapsskolan.se