Temuulen.

Relationen med lärarna gör att det känns tryggt på skolan, menar Temuulen.

Det finns alltid en vuxen i närheten som vi elever kan vända oss till

Temuulen går naturvetenskapliga programmet på Kunskapsgymnasiet.

- Jag tycker det är väldigt positivt att lärarna är så peppande och trevliga. De anstränger sig verkligen för att jag ska nå mina mål i skolan.

Temuulen går naturvetenskapliga programmet på Kunskapsgymnasiet.

– Jag är väldigt intresserad av vetenskap, speciellt inom biologi och matematik.

Hon började först på ett stort gymnasium i Stockholm men hittade sedan Kunskapsgymnasiet tack vare en kompis.

– Hon gav mig massa information om hur allt fungerar och det gjorde mig intresserad. Jag bytte skola redan efter en vecka eftersom den första var för stor och stökig för mig, då tyckte jag att det var tufft att hänga med på lektionerna. Det här är en mindre skola och därmed lugnare, säger hon.

Förutom skolmiljön och vännerna är lärarna, och då speciellt hennes studiecoachen, viktiga för att Temuulen ska trivas i skolan.

– Jag tycker det är väldigt positivt att lärarna är så peppande och trevliga. De anstränger sig verkligen för att jag ska nå mina mål.

Relationen med lärarna gör också att det känns tryggt på skolan, menar Temuulen.

– Det finns alltid en vuxen i närheten som vi elever kan vända oss till, vare sig det är rektorn eller vår studiecoach, säger hon.

Att ha en studiecoach har också påverkat Temuulen studier mycket.

– Vi kan till exempel prata om vad som pågår och vilka ämnen som verkar svåra. Dessutom hjälper min studiecoach mig att sätta ett mål inför en kurs och stöttar mig i hur jag ska nå det. Jag har lärt mig planera min egen tid med hjälp av min loggbok och min kalender. Dessutom har jag blivit mer öppen person här och fått fler vänner.

I framtiden finns det en sak som är extra viktig för Temuulen.

– Jag drömmer ofta om ett lugnt liv, jag vill bara ha ett lugnt och stabil liv utan någon stress.