Moa går naturvetenskapliga programmet på Kunskapsgymnasiet.

“Kunskapsgymnasiet har gjort mig taggad att plugga vidare”

Moa går naturvetenskapliga programmet och har sedan hon var liten varit fascinerad av rymden.

– Efter att ha gått på Kunskapsgymnasiet har jag fått en ny känsla för att studera och jag är väldigt taggad på att plugga vidare, förhoppningsvis inom fysiken, säger hon.

Moa har alltid haft intresse för ämnen som matematik och fysik och valde därför det naturvetenskapliga programmet på gymnasiet.

– Min kusin rekommenderade Kunskapsgymnasiet och när jag fick höra om studiecoachingen blev jag övertygad om att skolan var ett bra val.

Innan Moa gjorde sitt val funderade hon mycket över hur stor skillnaden var mellan grundskolan och gymnasiet.

– Jag undrade om det var så svårt som alla sa. Nu ser jag att skillnaden inte är så stor som jag trodde. Naturprogrammet är svårt men inte så svårt som många påstår, säger Moa och fortsätter:

– Det är roligt och inspirerande att gå på Kunskapsgymnasiet. Jag får lära mig mycket utöver kursernas innehåll såsom att planera mina studier och att ta ansvar. Det är bra stämning på skolan och alla, både lärare och elever, är trevliga.

Ända sedan Moa var liten har hon varit fascinerad av rymden och i framtiden vill hon gärna bli astrofysiker och forska inom det området.

Det bästa med Kunskapsgymnasiet tycker Moa är lärarna.

– Våra lärare är väldigt engagerade och man märker att de brinner för sitt yrke. Vi har ju även studiecoachning vilket underlättar då det gör att jag känner mig trygg i mina studier.

Berätta mer om hur det är att ha en studiecoach?

– Det är tryggt och det gör skolan mer personlig eftersom jag alltid har någon jag kan vända mig till oavsett om det handlar om saker som händer i eller utanför skolan. Min studiecoach är väldigt engagerad och det är skönt att känna att jag alltid har henne vid min sida. Jag har lärt mig att plugga mer effektivt och att planera mina studier mycket bättre. Studiecoachningen har även hjälpt mig att enklare nå mina mål, säger Moa.